پاریس، میزبان نمایشگاه جشن جهانی نوروز
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، نمایشگاه جشن جهانی نوروز به همت موسسه فرهنگی اكو و مشتمل بر آثار تجسمی هنرمندان ایرانی و سایر كشورها در بخش های عكس، طراحی گرافیك و كاریكاتور برگزار می شود و هنرمندان در آثار خود به موضوع جشن جهانی نوروز، مراسم و آیین‌های آن پرداخته اند.

اساتیدی شامل 'كامبیز درم بخش'، 'سیف‌اله صمدیان' و 'امراله فرهادی' به عنوان هیات انتخاب از میان چهار هزار اثر رسیده از 30 كشور جهان، 180 اثر منتخب را برای عرضه در این نمایشگاه انتخاب كرده اند.

پیش از این قرار بود همزمان با مراسم جشن جهانی نوروز در تاجیكستان، این نمایشگاه در تالار فیلارمونیك شهر دوشنبه برگزار شود كه این شهر پس از پاریس دومین میزبان این نمایشگاه ویژه خواهد بود.

به گفته‌ 'حجت اله ایوبی' رییس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اكو، مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز، نیمه‌ نخست اردیبهشت سال 1391 در محل موسسه فرهنگی اكو در تهران و در سه رشته‌ عكس، پوستر و كاریكاتور در گالری اختصاصی موسسه فرهنگی اكو برگزار می شود.

كشورهای آذربایجان، روسیه و قزاقستان از جمله درخواست كنندگان میزبانی این نمایشگاه پس از تاجیكستان هستند.

هنرمندانی از آمریكا، لهستان، یوگسلاوی، مالزی، مكزیك، آذربایجان، مولداوی، بلغارستان، اكراین، چین، افغانستان، انگلستان، تركیه، اندونزی، ازبكستان، استرالیا، آلمان، یونان، قزاقستان، روسیه، بلژیك، گرجستان، عراق، هند، قرقیزستان، كاستاریكا، رومانی، ارمنستان، تاجیكستان و ایران در این جشنواره شركت كرده‌اند.

موسسه فرهنگی اكو با هدف تبادل تجربیات هنری میان هنرمندان جهان و با تاكید بر زمینه‌های هویت فرهنگی بویژه در 10 كشور عضو اكو، نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اكو را برگزار می‌كند.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: درخت , هاوایی , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: